Turistické trasy

Turistické a cyklistické trasy v okolí zámku Lemberk

Turistická trasa Lemberský okruh

JABLONNÉ V PODJEŠTĚDÍ – ZDISLAVINA KAPLE – LEMBERK – DVORNÍ RYBNÍK – ZDISLAVINA STUDÁNKA – MARKVARTICKÝ RYBNÍK – JABLONNÉ V PODJEŠTĚDÍ

Popis trasy: Na trasu vyjdete z náměstí v Jablonném v Podještědí po zeleně značené turistické cestě, která vás dovede až na zámek Lemberk. Po prohlídce zámku sejdete po pěšince ke Dvornímu rybníku, opět po zelené a uhnete na levou stranu kolem Panenského potoka. Vašim cílem bude zanedlouho Zdislavina studánka a Markvartický rybník. Tady se opět napojíte na zelenou a vrátí se se zpátky do Jablonného v Podještědí.

Délka trasy: Celkem ujdete 6 km po nenáročné trase

Turistická trasa Lemberk – Nový Bor

LEMBERK – JABLONNÉ V PODJEŠTĚDÍ – KUNRATICE – CVIKOV – NOVÝ BOR

Popis trasy: Od lemberského zámku se vydejte zelenou trasou až k rozcetsníku Markvartického rybníku. Tady můžete odbočit vpravo na Zdislavinu studánku, nebo rovnou poračovat podél rybníka po značce mezi domky a po vedlejší silnici až do centra Jablonného v Podještědí. Projdete zadní částí okolo Basiliky Minor Sv. Vavřince a Sv. Zdislavy a vystoupáte schody přímo k Bazilice. Po značce pokračujete vlevo na hlavní silnici a hned vpravo k rozcestníku na námětí. Dále projdete náměstí po žluté až k silnici, dál rovně a první odpočkou dleva, sejdete ze žluté na zelenou mezi domy a po vedlejší silnici se dostanete k rozcestníku ve Františkově a odtud na pěšinu, co pokračuje mezi loukami do lesa. Jakmile cesta lesem skončí, půjdete okolo rybníka a velmi mírným stoupáním se ocitnete u rozcestníku Nad Strží. Zde zvolíte cestu doleva dolů, přes potok a za prudšího stoupání nahoru. Jakmile se ocitnete mimo lesa, uvidíte první domy Kunratic u Cvikova. Nejprve však uhnete zase do lesa a vyjdete u silnice, kde se vrátíte trošku nazpátek na Kunratice a zabočíte vlevo na štěrkovou cestu. Dorazíte na náves k rozcestníku. Od rozcestníku se vydáte kolem hlavní silnice k silnici na Liberec, kde přejdete a asfaltovou lesní cestou můžete pokračovat do vesničky Drnovec, kterou projdete a zanedlouho přejdete další rychlostní silnici, okolo chalup, po louce a po zelené dojdete až do Cvikova. Rozcestník najdete na cvikovském náměstí, odkud se vydáte rovně po silnici a dál k rozcestníku U posedu a odtud po modré k rozcestníku Údolí samoty. Pokračujte rovně a poté písčitou cestou dolů opět k rozcestníku, kde cesta pokračuje zelenou trasou do lesa, na Půlnoční stráň (rozcestník) a na Lesní hřbitov. Do centra Nového Boru zbývá v tuto chvíli jen jeden kilometr.

Délka trasy: Celkem ujdete 17,5 km po nenáročné trase

Cyklistická trasa Jonsdorf – Lemberk – Jonsdorf

JONSDORF – TURISTICKÝ HRANIČNÍ PŘECHOD – VALY – KROMPACH – LADA – JABLONNÉ V PODJEŠTĚDÍ – LEMBERK – PETROVICE – LÜCKENDORF – KAMMLOCH – FLOSSBERGWEG – OYBIN/HAIN – JONSDORF

Popis trasy: Od obecního úřadu v Jonsdorfu se vydáte směrem k turistickému hraničnímu přechodu a pokračujete dál na Valy, Krompach, Ladu až do Jablonného v Podještědí, kde odbočíte na zámek Lemberk. Po prohlídce zajímavého zámku se vydejte na Petrovice k hraničnímu přechodu a odtud ke kostelu Lückendorf. Cestou dále jeďte na Kammloch, vlevo na Floßbergweg, Oybin/Hain až do Jonsdorfu.

Délka trasy: Celkem ujedete 26 km ve zvlněném až kopcovitém terénu převážně po zpevněných vedlejších silničkách.

Bližší informace o zámku Lemberk jako je provozní doba, vstupné nebo jak se k němu dostat. Naleznete na úvodní stránce.

Kam za poznáním a turistikou

Víte že, v blízkém okolí hradu Karlštejn se nachází známé lomy Amerika, ale také i Koněpruské jeskyně. Prohlédněte si další možné turistické výlety na Karlštejnsku.